Код | В01043В |
Назва освітньої компоненти | Навчальна практика |
Обсяг у кредитах ЄКТС | 3.0 |
Мова викладання | Українська/Англійська |
Результати навчання за освітнім компонентом | Успішне завершення навчальної практики передбачає виконання здобувачем вищої освіти наступних завдань: – виготовлення різних вузлів, сплеснів, огонів і марок; – вказати розташування на борту усіх трубок вимірів, повітряних трубок і трубок для заповнення танків та накреслити план їх розташування; – вести порівняння щоденних вимірів в танках, льялах і інших водонепроникливих приміщеннях; – використовуючи калібрувальні таблиці та відповідні поправки, визначити за виміром кількість баласту в танку; – брати участь в мащенні палубного устаткування і зрозуміти техніку змазування; – розпаковування нових котушок з тросами і канатами. Правильне укладання тросів і канатів з метою їх збереження; – брати участь в отриманні прісної води з берега та з баржі; – установка освітлювальних приладів і переносних ламп; – допомога в обслуговуванні антен і розтяжок; – нести палубну вахту і вахту біля трапу, підтримувати натягнення швартовних кінців і трапу; – установка і використання підвісок під наглядом; – установка і використання бесідки для робіт на висоті під наглядом; – допомагати екіпажу у виготовленні сплесенів тросів і канатів; – обслуговування кіпових планок (роульсів); – отримувати, перевіряти, розміщувати і закріплювати суднове оснащення; – брати участь в спорядженні лоцманського трапу і комбінованих трапів, включаючи облаштування для підйому лоцмана (якщо є). Контролювати безпеку лоцмана при його прийомі і здачі; – брати участь в перевірці стану лоцманського трапу і засобів його кріплення; – брати участь в спорядженні парадного трапу, сходні і сітки безпеки; – підготовка металевих і інших поверхонь для подальшого фарбування; – продемонструвати різну техніку фарбування і правильні прийоми змішування фарб; – розрізняти і розуміти правильне використання очисних (продувальних) точок на гідравлічних трубопроводах і механізмах. – знати місцезнаходження Material Safety Data Sheets (MSDS) для фарб, що використовуються на борту і продемонструвати дії у разі небезпечної ситуації. |
Види навчальної роботи | Практична підготовка |
Форма(и) контролю | |
Зміст (стислий опис/перелік розділів та/або тем) | Мета навчальної практики полягає в забезпеченні початкового етапу підготовки здобувачів вищої освіти 1 року навчання спеціалізації "Навігація і управління морськими судами" відповідно до вимог Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками (STCW-78), а саме: – проходження початкової практичної підготовки; – закріплення теоретичних і практичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти при вивченні дисциплін спеціальності та спеціалізації (Морська практика, Безпека та охорона на морі, Океанські шляху світу, Теорія та будова судна, тощо); – ознайомлення здобувачів вищої освіти з судном, організацією роботи та служби на морських судах; – ознайомлення з організацією вахтової служби на ходу і на стоянці судна; – практична підготовка за кваліфікацією вахтового помічника на рівні ознайомлення. Задача навчальної практики: – вивчення будови судна (основних елементів набору судна), термінів і визначень, що вживаються на судні; – ознайомлення з прийомами експлуатації суднових пристроїв; – вивчення процедури вахтової служби на ходу і на стоянці судна біля причалу; – придбання навичок управління кермом і виконання команд, що подаються на кермо; – вивчення і застосування на практиці різних способів несення належного візуального і слухового спостереження; – вивчення використання аварійного обладнання судна і дій в різних надзвичайних ситуаціях; – придбання навичок користування рятувальними засобами та обладнанням і підтримки обладнання, пристроїв та систем у експлуатаційному стані, що забезпечить безпеку судна та людей; – вивчення вогнів і знаків суден, прапори МСС, світлова сигналізація. |
Навчальне обладнання, що застосовується (за необхідності) | Судна портового флоту України |