Код В01043В
Назва освітньої компоненти Навчальна практика
Обсяг у кредитах ЄКТС 3.0
Мова викладання Українська/Англійська
Результати навчання за освітнім компонентом

Успішне завершення навчальної практики передбачає виконання здобувачем вищої освіти наступних завдань:

– виготовлення різних вузлів, сплеснів, огонів і марок;

– вказати розташування на борту усіх трубок вимірів, повітряних трубок і трубок для заповнення танків та накреслити план їх розташування;

– вести порівняння щоденних вимірів в танках, льялах і інших водонепроникливих приміщеннях;

– використовуючи калібрувальні таблиці та відповідні поправки,  визначити за виміром  кількість баласту в танку;

– брати участь в мащенні палубного устаткування і зрозуміти техніку змазування;

– розпаковування нових котушок з тросами і канатами. Правильне укладання тросів і канатів з метою їх збереження;

– брати участь в отриманні прісної води з берега та з баржі;

– установка освітлювальних приладів і переносних ламп;

– допомога в обслуговуванні антен і розтяжок;

– нести палубну вахту і вахту біля трапу, підтримувати натягнення швартовних кінців і трапу;

– установка і використання підвісок під наглядом;

– установка і використання бесідки для робіт на висоті під наглядом;

– допомагати екіпажу у виготовленні сплесенів тросів і канатів;

– обслуговування кіпових планок (роульсів);

– отримувати, перевіряти, розміщувати і закріплювати суднове оснащення;

– брати участь в спорядженні лоцманського трапу і комбінованих трапів, включаючи облаштування для підйому лоцмана (якщо є). Контролювати безпеку лоцмана при його прийомі і здачі;

– брати участь в перевірці стану лоцманського трапу і засобів його кріплення;

– брати участь в спорядженні парадного трапу, сходні і сітки безпеки;

– підготовка металевих і інших поверхонь для подальшого фарбування;

– продемонструвати різну техніку фарбування і правильні прийоми змішування фарб;

– розрізняти і розуміти правильне використання очисних (продувальних) точок на гідравлічних трубопроводах і механізмах.

– знати місцезнаходження Material Safety Data Sheets (MSDS) для фарб, що використовуються на борту і продемонструвати дії у разі небезпечної ситуації.

Види навчальної роботи Практична підготовка
Форма(и) контролю
Зміст (стислий опис/перелік розділів та/або тем)

Мета навчальної практики полягає в забезпеченні початкового етапу підготовки здобувачів вищої освіти 1 року навчання спеціалізації "Навігація і управління морськими судами" відповідно до вимог Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками (STCW-78), а саме:

– проходження початкової практичної підготовки;

– закріплення теоретичних і практичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти при вивченні дисциплін спеціальності та спеціалізації (Морська практика, Безпека та охорона на морі, Океанські шляху світу, Теорія та будова судна, тощо);

– ознайомлення здобувачів вищої освіти з судном, організацією роботи та служби на морських судах;

– ознайомлення з організацією вахтової служби на ходу і на стоянці судна;

– практична підготовка за кваліфікацією вахтового помічника на рівні ознайомлення.

Задача навчальної практики:

– вивчення будови судна (основних елементів набору судна), термінів і визначень, що вживаються на судні;

– ознайомлення з прийомами експлуатації суднових пристроїв;

– вивчення процедури вахтової служби на ходу і на стоянці судна біля причалу;

– придбання навичок управління кермом і виконання команд, що подаються на кермо;

– вивчення і застосування на практиці різних способів несення належного візуального і слухового спостереження;

– вивчення використання аварійного обладнання судна і дій в різних надзвичайних ситуаціях;

– придбання навичок користування рятувальними засобами та обладнанням і підтримки обладнання, пристроїв та систем у експлуатаційному стані, що забезпечить безпеку судна та людей;

– вивчення вогнів і знаків суден, прапори МСС, світлова сигналізація.

Навчальне обладнання, що застосовується (за необхідності) Судна портового флоту України

Повернутися
до форми пошуку