Код | В09027В |
Назва освітньої компоненти | Практика Європейського суду з прав людини |
Обсяг у кредитах ЄКТС | 3.0 |
Мова викладання | Українська |
Результати навчання за освітнім компонентом | Запам'ятовування: змісту та структури прав людини; структури джерел права в сфері прав людини; спеціальної правової термінології в практиці Європейського суду з прав людини прав людини. Розуміння: суті та змісту правових інститутів та норм, які регулюють стан прав людини; мети, принципів та сфери дії регіональних систем захисту; правової природи та змісту системи правових, явищ, генези та процесів становлення доктрини прав людини; основних сучасних правових, демократичних та політичних теорій, доктрин, цінностей та принципів функціонування міжнародної системи захисту прав людини. Застосування знань: здійснювати збір, порівняння та аналіз матеріалів з різних джерел в сфері прав людини; формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу проблематики у сфері прав людини; давати та аргументувати короткий висновок щодо окремих проблем регіональних систем захисту прав людини; формулювати і перевіряти гіпотези, оцінювати недоліки і переваги аргументів, аналізуючи ситуацію чи проблему в сфері практики Європейського суду з прав людини ; використовувати різноманітні інформаційні джерела у сфері практика Європейського суду з прав людини для засвоєння складних питань з певної проблематики; визначати та формулювати ті питання у сфері практика Європейського суду з прав людини, з яких потрібна допомога і діяти відповідно до рекомендацій; використовувати ту інформацію, яку отримано з першоджерел та вторинних джерел прав людини для своєї професійної діяльності; вміти вільно користуватися інформаційними ресурсами, пошуковими системами та базами даних для професійної діяльності; застосовувати набуті знання та навички у сфері прав людини та громадянського суспільства у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки; орієнтуватися у сучасних національних та світових правових реаліях, тенденціях, уміти виявляти вплив ідеї прав людини на економічне, соціальне, культурне життя суспільства, порівнювати різні типи правових та політичних систем в аспекті прав людини; об’єктивно і критично аналізувати інформацію про інститут прав людини, займати самостійну позицію у питаннях теоретичного та практичного характеру, що стосуються інституту прав людини, зокрема, сформувати розуміння основних проблем та ускладнень, які супроводжують процес реалізації прав людини в Україні, вказати на шляхи розв’язання сформульованих проблем. надавати консультації щодо особливостей механізму захисту конституційних прав, свобод та законних інтересів людини та громадянина. Аналіз: юридично значущих фактів, обставин та явищ з проблематики прав людини; нормотворчої, правотворчої та правозастосовчої діяльністі з питань діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування на базовому рівні; давати критичну юридичну оцінку положенням вітчизняного законодавства та правовим позиціям національних і міжнародних судових інстанцій на предмет забезпечення прав людини. Оцінювання: правильності здійснення окремих правозахисних процедур; правильності здійснення застосування конституційно-правових норм в сфері прав людини; перспектив правових позицій. Створення: моделей кейсів та задач з проблематики у сфері прав людини та громадянського суспільства; доповідей, есе, презентацій з конституційно-правової проблематики; обґрунтованих висновків з правових питань в сфері прав людини. |
Види навчальної роботи | Лекції, практичні заняття |
Форма(и) контролю | |
Зміст (стислий опис/перелік розділів та/або тем) | Міжнародно-правові підходи до розуміння прав людини. Формування універсальної системи міжнародного захисту прав людини. Захист прав людини, що здійснюється під егідою ООН. Захист прав людини в рамках ради Європи. Захист прав людини в рамках ОБСЄ. Захист прав людини в рамках Європейського Союзу. Захист прав людини у країнах Африки. Міжамериканська система захисту прав людини. Захист прав людини в рамках мусульманських (арабських) держав. Захист прав людини у країнах південно-східної Азії. Інші системи захисту прав людини. Діяльність правозахисних міжнародних неурядових організацій. Практика Європейського суду з прав людини щодо окремих категорій прав людини. |
Навчальне обладнання, що застосовується (за необхідності) | Не використовується |