Код | В09056В |
Назва освітньої компоненти | Ділова риторика |
Обсяг у кредитах ЄКТС | 3.2 |
Мова викладання | Українська |
Результати навчання за освітнім компонентом | Знання (запам’ятовування): засад професійної комунікації та ділового риторичного спілкування; вимог да промов юристів; сутності та особливостей основ риторики, законів і жанрів риторики; прийомів удосконалення майстерності мовлення як засобу удосконалення умінь, основних видів ораторських промов; теорію техніки мовлення; специфіки та типів публічних виступів, видів і форм аргументації, прийомів впливу на співрозмовника; типи та види судових промов. Розуміння: особливостей міжособистісного спілкування; специфіки ділового спілкування, особливостей комунікативно-мовленнєвих ситуацій, характерних для професійної діяльності; принципів психологічних засад спілкування; методів логіки та риторики для дослідження проблем у професійній галузі. Застосування: правил и прийомів логічної побудови монологічного тексту, мовленнєвого впливу, основ різних видів аргументації; критеріїв культури мови, вживання риторичного слова в управлінській сфері; вибирати тему промови, аналізувати її, збирати і систематизувати матеріал із даної проблеми; використовувати принципи психолого-риторичних аспектів переконання у професійній діяльності; здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання. Аналіз: технології риторичної діяльності та форм ефективної переконливої комунікації у професійно-значущих ситуаціях; аналізувати і вибирати професійно значимий мовленнєвий жанр, що відповідає конкретній ситуації та створювати максимально ефективну композицію промови. Оцінювання: на основі вербальних і невербальних спостережень оцінювати «портрет співрозмовника»; достовірність та правдивість мовлення співрозмовника на підставі невербального спілкування; виявляти помилки в аргументації; вирішувати комунікативні та мовленнєві завдання в конкретній ситуації спілкування; судової аудиторії; прийомів полемічної бесіди. Створення (синтез): вести розгорнутий монолог, ефективну бесіду з фахової проблематики, риторичних комунікативних ситуацій в управлінській (правовій) сфері, формувати власні ораторські уміння та навички; логічно правильно, точно, етично виражати думки в словах, відповідно до змісту, умов комунікації та адресата; володіти полемічним мистецтвом; вирішувати виробничі завдання. |
Види навчальної роботи | Лекції, семінари |
Форма(и) контролю | |
Зміст (стислий опис/перелік розділів та/або тем) | Історією мистецтва красномовства. Архітектоніка промови. Мистецтво публічної взаємодії. Публічне мовлення як мистецтво переконання. |
Навчальне обладнання, що застосовується (за необхідності) | Підручники, навчальні посібники, методичні вказівки, словники, відеозаписи |